Πλαίσιο Απόφασης Φ.Σ. ΑΣΚΤ για τη Γ.Σ. Την 01.12.2010
Λίγο πολύ, όλοι έχουμε αρχίσει να συνειδητοποιούμε τι συμβαίνει γύρω μας σε κοινωνικό επίπεδο, και πως αυτό έχει αρχίσει να επηρεάζει την καθημερινότητα στη σχολή μας. Παροχές δεδομένες εως σήμερα (σίτιση, στέγαση, υλικά κτλ) βρίσκονται υπο διακύβευση, οι ελλείψεις σε επίπεδο διδακτικού προσωπικού όσο περνά ο χρόνος γίνονται όλο και πιο πιεστικές, ενω η πλήρης απαξίωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων μας οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην επισφάλεια. Μέσα σε αυτό το κλίμα απελπισίας έρχονται οι εξαγγελίες της Διαμαντοπούλου να ξεπεράσουν κάθε προσδοκία. Και ενω ήμασταν βέβαιοι πως η φοιτητική πραγματικότητα δεν θα μπορούσε να γίνει χειρότερη και το εργασιακό μέλλον δεν θα μπορούσε να γίνει πιο αβέβαιο διαπιστώνουμε πως μαζί με μας βυθίζεται και ο πάτος.
Όσα εως τώρα γνωρίζαμε για τη δημόσια και δωρεάν παιδεία, το πανεπιστήμιο, το πως λειτουργεί και το πως υπάρχουμε εμείς σε αυτό καταρρίπτονται αυτομάτως με το νομοσχέδιο που έχει στα σκαριά η υπουργός παιδείας και που πρόκειται να καταθέσει τον Γενάρη. Μέσα απ' αυτό προωθούνται οι εξής αλλαγές:
Διοίκηση:
-ανώτατο όργανο λήψης αποφάσεων γίνεται το Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν καθήγητες και υπάλληλοι του υπουργείου, και ταυτόχρονα καταργείται η παρουσία των φοιτητών στα όργανα αυτά.
-ο πρύτανης του ιδρύμματος μπορεί να διοριστεί στη θέση ακόμα και αν δεν είναι καθηγητής της σχολής ακόμη μάλιστα και αν είναι καθηγητής σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού.
-τον απόλυτο έλεγχο του ιδρύμματος θα έχει ο μάνατζερ της σχολής.
Εκπαιδευτικός καλλικράτης και περικοπές κρατικής χρηματοδότησης του πανεπιστημίου:
-συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων και σχολών στα πλαίσια του εξορθολογισμού των εξόδων του κράτους για τα πανεπιστήμια.
-η χρηματοδότηση θα γίνεται βάσει της αξιολόγησης, της δυνατότητας δηλαδή της εκάστοτε σχολής να συμπορεύεται με τις απαιτήσεις του υπουργείου, από τα έξοδά της μέχρι των αριθμό αποφοίτων της (οπότε η φοίτηση θα διαρκεί υποχρεωτικά κάποια χρόνια και μετά θα διαγράφεσαι). Επομένως, οι "καλές" σχολές θα χρηματοδοτούνται περισσότερο, σε διαφορετική περίπτωση θα καλούνται να καλύψουν μόνες τους τις ανάγκες τους, ακόμα και να κλείσουν αν αυτό δεν καθιστάται δυνατό.
-στο στόχαστρο πρώτες μπαίνουν οι φοιτητικές παροχές και η περικοπή τους. Δημιουργείται το κουπόνι φοίτησης, το οποίο θ' αποκτάς πληρώνοντας και θα σου παρέχει δωρεάν συγκοινωνία, συγγράμματα και ούτω καθ' εξής, καταργώντας ουσιαστικά το δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Φοιτητική καθημερινότητα:
Πίσω στο λύκειο. Υποχρεωτικές παρακολουθήσεις, απουσίες και αλυσίδες μαθημάτων, που προυποθέτουν πως για να δώσεις μαθήματα ενός εξαμήνου πρέπει να έχεις περάσει το προηγούμενο εξάμηνο και πως για να γραφτείς στο επόμενο έτος πρέπει να 'χεις περάσει συγκεκριμένο αριθμό μαθημάτων.
Διάλυση πτυχίου και επαγγελματικών δικαιωμάτων:
θέσπιση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, που κατατάσει τους αποφοίτους ανάλογα με τα προσόντα (πιστωτικές μονάδες, σεμινάρια κοκ) που έχουν συγκεντρώσε αλλά και με επιπλέον συνεχείς εξετάσεις, καθιστώντας το πτυχίο ως ένα απλό πιστοποιητικό φοιτησής που δεν κατοχυρώνει καμία επαγγελματική κάλυψη καθώς θα πρέπει μονίμως να εμπλουτίζεις το φάκελο προσόντων σου μέσω της δια βίου μάθησης.
Άσυλο:
το πανεπιστημιακό άσυλο κερδισμένο μέσα από κοινωνικούς αγώνες είναι αυτό που καθιστά το πανεπιστήμιο ως χώρο έκφρασης και ελεύθερης διακίνησης ιδεών, που επιτρέπει την πολιτική έκφραση στις σχολές, έκφραση που πολλές φορές καταφέρνει να θέτει σθεναρές αντιστάσεις απέναντι στο κράτος και να πυροδοτεί το φοιτητικό και ευρύτερα λαικό κίνημα. Αναγνωρισμένο ως επικίνδυνο στοιχείο, έχει μπεί πολλάκις στο στόχαστρο του κράτους, η κυβέρνηση έχει σαφή δημόσια τοποθέτηση για τη μη χρησιμότητά του και αυτή δρομολογεί και μέσα από τις κινήσεις περιστολής του θεσπίζοντας ως χώρους ασύλου μόνο τις αίθουσες διεξαγωγής εκπαιδευτικών διαδικασιών αλλά και μέσα από την παραχώρηση για την απόφαση κατάργησής του στο Συμβούλιο πια, το όργανο στο οποίο οι φοιτητές δεν θα μπορούν να έχουν καμία εκπροσώποπηση και δύναμη.
Κοιτάζοντας πίσω στην πρόσφατη ιστορία των εξ Ε.Ε - Δ.Ν.Τ εκπορευόμενων " κοινωνικών μεταρρυθμίσεων", συμπεραίνουμε πως η απαραίτητη κοινωνική συναίνεση που χρειάζονται οι εκάστοτε κυβερνήσεις εξαγοράζεται με στημένους και προσχηματικούς διαλόγους. Έτσι και τώρα αναβιώνει μπροστά στα μάτια μας η εμποροπανήγυρη του " διαλόγου για την παιδεία". Εκεί καλούνται όλες οι πρυτανικές αρχές να καταθέσουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους πάνω στο προσχέδιο του νέου νόμου. Παρά την απόφαση του Φ.Σ ΑΣΚΤ ενάντια στον νέο νόμο πλαίσιο και την απονομιμοποίηση του στημένου διαλόγου τόσο απο συλλόγους φοιτητών ανα την Ελλάδα, όσο και από πρυτανικές αρχές πανεπιστημίων (Καποδιστριακό - ΕΜΠ), η δική μας σύγκλητος για γνωστούς-άγνωστους λόγους επιλέγει να συμμετέχει στον "διάλογο για την παιδεία" και να καταθέσει τις απόψεις της πάνω στον νέο νόμο.
Όσον αφορά στον φερόμενο ως διάλογο και επειδή μάλλον ανατρέχουμε σε διαφορετικά λήμματα απ' οτι το Υπουργείο όταν ακούμε αυτη την λέξη, κάπου εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι είναι και τι δεν είναι διάλογος για εμάς. Διάλογος είναι οι γενικές συνελεύσεις και οι συλλογικές διαδικασίες. Διάλογος δεν είναι η συγκατάβαση στις αποφάσεις του Υπουργείου. Διάλογος είναι ο αφουγκρασμός των προβληματικών του Πανεπιστημίου και της κοινωνίας απο τα κινήματα και οι πρακτικές που αυτά υιοθετούν. Διάλογος δεν είναι οι δυνάμεις καταστολής και τα δακρυγόνα. Επειδή λοιπόν απο όσο ξέρουμε στο διάλογο κλήθηκαν οι πρυτάνεις και όχι οι γενικές συνελεύσεις και επειδή θεωρούμε πως τα συλλογικά μας συμφέροντα διασφαλίζονται μέσα απο αυτές, αρνούμαστε να συνδιαλλαγούμε με τους υπαλλήλους του Δ.Ν.Τ που προωθούν την πιο αντιδραστική αναδιάρθρωση στους χώρους της παιδείας, της εργασίας και της υγείας στην σύγχρονη κοινωνική ιστορία της Ελλάδας και επιλέγουμε να στήσουμε τον διάλογο για το Πανεπιστήμιο των αναγκών μας μέσα στο ίδιο το πανεπιστήμιο.
Καταληκτικά, εκτιμάμε πως το πανεπιστήμιο που εμείς θέλουμε δεν χωράει στις εξαγγελίες της Διαμαντοπούλου. Εκτιμάμε πως εδώ που φτάσαμε οι συλλογικού αγώνες είναι μονόδρομος και η ιστορία μας έχει διδάξει πως να διεκδικούμεε και πως τελικά να κερδίζουμε. Ήδη αυτή τη στιγμή πολλές σχολές βρίσκονται υπο κατάληψη και συντονίζονται ώστε να συνδιαμορφώσουν τα κινηματικά τους αιτήματα. την Πέμπτη 2/12 έχει κληθεί πανελλαδική- πανεκπαιδευτική πορεία και το μόνο που μας μένει να αναρωτηθούμε είναι αν όχι εμείς, ποιοί; Αν όχι εδώ, που; Αν οχι τώρα, πότε;
“ Ένας πίνακας του Klee υπό τον τίτλο ‘Angelus Novus’ απεικονίζει έναν άγγελο που κοιτά σαν να πρόκειται να κινηθεί μακρυά από κάτι που αγνανεύει σταθερά. [...] Το προσωπό του είναι στραμμένο προς το παρελθόν. Όπου παρατηρούμε μια αλληλουχία γεγονότων, αυτός βλέπει μια μεμονωμένη καταστροφή που συνεχίζει να σωρεύει συντρίμμια και να τα ρίχνει μπροστά στα πόδια του. [...] Η καταιγίδα αναπόφευκτα τον ωθεί στο μέλλον προς το οποίο είναι γυρισμένη η πλάτη του, ενώ ο σωρός των συντριμιών έμπροσθεν του μεγαλώνει προς τον Ουρανό. Η καταιγίδα είναι αυτό που ονομάζουμε πρόοδος.”
Walter Benjamin, ένατη θέση,"Θέσεις πάνω στην Φιλοσοφία της Ιστορίας"
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ:
- Κατάληψη της σχολής από τη λήξη της συνέλευσης εως την Τρίτη 07/12. Νέα Γ.Σ. Την Τρίτη σε κατειλημμένη σχολή.
- Συμμετοχή του Φ.Σ. Στις εξής κινητοποιήσεις:
- πανελλαδικη/πανεκπαιδευτική πορεία την Πέμπτη 02/12 στις 12 στα Προπύλαια
- πορεία στη μνήμη του Α.Γρηγορόπουλου την Δευτέρα 06/12 στις 15.00 στα Προπύλαια.
- Αλληλεγγύη στα μοντέλα που λήγουν οι συμβάσεις τους στις 31/12 και βρίσκονται μετέωροι καθώς δεν έχουν ακόμα ανανεωθεί για το 2011. Άμεση ανανέωση των συμβάσεών τους.
- Συμφωνία του Φ.Σ.στη διεξαγωγή 2ήμερης εκδήλωσης στο χώρο της σχολής στις 21+22/1 από την ομάδα FUNXION.
- Κανονική διεξαγωγή των κατατακτήριων εξετάσεων και των 2 τμημάτων στις ήδη καθορισμένες ημερομηνίες.
Πρωτοβουλία Φοιτητών ΑΣΚΤ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου